[Suspension, Frein & Châssis] Freins Prius 3

Alfabio

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6/6/17
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Bonjour,

Suite à un bruit de freinage, j'ai regardé l'état de mes plaquettes et elles sont complétement usées à l'avant. Mes disques sont aussi bien usés (creusés d'1mm).
Je suis un peut surpris, du niveau d'usure, sachant qu'elle à 119000 km.
Les plaquettes et disques arrières sont bon.

Je vais donc changer tous ça, mais j'ai plusieurs questions :

  • Y 'a t'il une marque à privilegier
  • Faut il débrancher la batterie 12v.
  • Faut il enlever les 2 relais d'ABS

J'ai lu de tout sur la procédure de changement de plaquettes, donc j'aimerai ne pas faire de bêtises.

Merci d'avance
 
Dans la procédure constructeur Lexus, ils est noté qu'il faut débrancher la batterie 12V, sinon il faut faire gaffe.
  • HANDLING PRECAUTIONS
    1. Do not remove or install the electronically controlled brake system parts such as the steering angle sensor, yaw rate and acceleration sensor or brake pedal stroke sensor except when required, as they need to be adjusted correctly after removal and installation.
    2. When replacing the skid control ECU assembly, always install a new one.
      Note

      Do not use the skid control ECU assembly from another vehicle (vehicle on display, etc.).
    3. Be sure to complete preparation before work and confirmation after work by following the directions in the repair manual when working on the electronically controlled brake system.
    4. Be sure to remove and install the skid control ECU, brake actuator, brake accumulator pump, each sensor, etc. with the power switch OFF unless otherwise specified in the inspection procedure.
    5. While the battery is connected, even if the power switch is OFF, the brake control system activates when the brake pedal is depressed or the door courtesy switch turns on. Therefore during servicing of the brake system components, do not operate the brake pedal and open/close the doors while the battery is connected.
    6. The removal and installation of the brake actuator, brake accumulator pump, brake master cylinder or brake stroke simulator cylinder as well as other procedures can cause the fluid level to drop below the fluid reservoir port. If this happens when performing such work, be sure to remove the 2 connectors of the brake accumulator pump before the bleeding of the air in the pipeline is completed.
      Tech Tips
      • When the pump motor is operated with the air in the brake actuator hose, bleeding of the air becomes difficult due to the air in the actuator.
      • The skid control ECU may operate the brake stroke simulator cylinder and drive the pump motor even when the power switch is turned OFF.
      • Even with the power switch turned OFF, the skid control ECU can be operated for 2 minutes after the brake operation is finished.
    7. When removing and installing the skid control ECU, brake actuator, brake accumulator pump and each sensor, be sure to check that the normal display is output in the Test Mode inspection and in DTC output inspection after installing all the parts.
 
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Ok donc je débranche la batterie 12v, mais faut il aussi enlever les relais ?
J'ai vu aussi qu'il fallait débrancher la cosse du bocal de liquide de frein, est ce nécessaire ?

Merci
 
Non, s'il n'y a plus de 12V pas besoin de faire autre chose.
Le relais c'est si le gars ne veut pas débrancher le 12V car il faut parfois reprogrammer la configuration, ou parce que la 12V n'est pas facilement accessible..