[Annonce] Rakuten Global Market fermera le 1er juin 2020

frg62

Administrateur HybridLife
Membre du personnel
12/6/14
5 001
4 029
113
62
Bruxelles
C'est tombé aujourd'hui.
On ne pourra donc plus se fournir directement au Japon via cette plateforme.
L'alternative proposée est Rakuten Ichiba, mais ce site est dispo uniquement en japonais, ce qui compliquera sérieusement les recherches, et surtout les éventuelles commandes...

L'avis officiel :

Rakuten Global Market
Closure Announcement


Dear Rakuten Global Market Customers,

We thank you for your support over the past ten years. We regret to inform you that Rakuten Global Market will be closed permanently from June 1, 2020 2 PM(JST).
Please read the following information regarding to last order(s) placement on Rakuten Global Market:

- The last date on which you can make a purchase on Rakuten Global Market: June 1, 2020, 2 PM (JST)
*Please complete your order by this time.
- Last payment completion date: June 11, 2020, 10 AM (JST)
*Please complete your payment by this time.
- Last shipment date: June 15, 2020
*Stores will complete shipment by this date.

You can continue enjoying shopping items from Japan by using below services with your membership and Rakuten Points:

- Rakuten Ichiba: one of the biggest shopping websites in Japan (Available in Japanese)
- Rakuten Global Express: Rakuten's official international delivery service (Available in English, Japanese, Simplified Chinese, Traditional Chinese, and Korean)

Please click here for more information on Rakuten Global Market closure, alternative shopping services on Rakuten and other FAQs.

Once again, it has been a pleasure to serve you and express our deepest gratitude to all Rakuten Global Market customers.

Sincerely,
Rakuten Global Market Team
 
Ha tiens, je pensais que c'était chinois ... (jamais commandé chez eux, j'évite ces plateformes autant que possible, surtout étrangères).
 
Tous les produits viennent de Chine,
Quand tu achètes à un revendeur de la CEE, tu rajoutes juste un intermédiaire !!
 
D'une part il est faux de dire que tous les produits viennent de Chine, d'autre part je ne passe pas par ces plateformes étrangères parce qu'elles fraudent souvent la TVA.
Donc pour un produit fabriqué en Chine, passer par un revendeur CEE c'est plus éthique fiscalement parlant.